Huisman wint contract van Seaway 7 voor 3.000mt monopile hijsende Spreader Bar

24 mei 2022

Seaway 7 heeft Huisman een contract gegund voor de levering van een 3.000mt monopile hijsende Spreader Bar. De Spreader Bar ondersteunt bij de installatie van offshore windturbines en kan monopiles aan met de grootste diameter en lengte die momenteel beschikbaar zijn.

Huisman wint contract van Seaway 7 voor 3.000mt monopile hijsende Spreader Bar

Hoewel de Spreader Bar specifiek wordt gebouwd volgens de eisen van Seaway 7, is deze gebaseerd op een bewezen Huisman-ontwerp. Het is geoptimaliseerd om zowel de veiligheid als de efficiëntie te verhogen bij de installatie van monopiles en transition pieces. Dankzij de handsfree sling handling van monopiles, die op afstand bestuurd wordt door een verwisselbare batterij, kan de veiligheid tijdens operaties gegarandeerd worden.

Seaway 7 zal de Spreader Bar in eerste instantie gebruiken tijdens de uitvoering van de derde fase van het Doggersbank offshore windpark, Doggersbank C. Na voltooiing van de drie fasen zal dit windpark, gelegen voor de kust van Yorkshire, Verenigd Koninkrijk, 's werelds grootste windpark zijn. Met een capaciteit van 3.6 GW kunnen 6 miljoen huishoudens van stroom voorzien worden.

Huisman wil de ontwikkeling van duurzame energiesectoren, zowel on- als offshore, ondersteunen en breidt hiervoor zijn product- en serviceportfolio uit. Het bedrijf ontwerpt, bouwt en onderhoudt een breed scala aan producten om de groei van hernieuwbare energiebronnen te stimuleren en de winning van minerale en fossiele brandstoffen duurzamer te maken.

Maximaliseer operationele tijd