Huisman en ATC Offshore kondigen samenwerking aan voor offshore kraantrainingen in Singapore

6 september 2018

Huisman, de wereldwijde leverancier van ‘stepchanging’ technische oplossingen, en de Australasian Training Company (ATC) hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend voor het gezamenlijk aanbieden van trainingspakketten voor Offshore Kraanmachinisten, Offshore Riggers en Offshore Kraaninspecteurs. Met dit partnerschap zijn Huisman en ATC de enige partijen die de Amerikaanse API RP2D & Spec 2C-opleidingen voor Kraanmachinisten, Monteurs en Kraaninspecteurs aanbieden in Singapore. Dit maakt hen de enige serviceleveranciers in de regio Australazië die op één locatie internationaal erkende offshore kraanopleidingen en certificering aanbieden die voldoen aan de Australische, Britse en Amerikaanse normering.

Nuphar Notschaele, Managing Director van Huisman Far East Services, zegt: “ATC Offshore en Huisman Far East Services hebben ingezien dat individuen en organisaties certificering en kwalificaties nodig hebben die aan meerdere internationale standaarden van verschillende regelgevende instanties moeten voldoen. Wij begrijpen de uitdagingen bij het verkrijgen van certificering voor personeel en de daarbij komende complexiteit van logistiek van het op meerdere locaties en bij meerdere opleidingsinstanties moeten behalen of vernieuwen van certificering. Als multi-nationale verstrekker van opleidingen zullen wij fungeren als een 'one stop shop' voor de benodigde kwalificaties".

Bij de in Singapore aangeboden opleidingen wordt gebruik gemaakt van echte Huisman kranen of SMST kranen (een aan Huisman gelieerd bedrijf). Bij opleidingsbehoeften op locatie kan gebruik gemaakt worden van voor die locatie specifieke kranen of apparatuur.