Order geavanceerde monopile gripper voor Huisman van Jan De Nul Group

15 oktober 2018

Vorige week heeft Jan De Nul Group aan Huisman, de wereldwijde leverancier van ‘step changing’ technische oplossingen, een contract gegund voor de levering van de meest geavanceerde monopile gripper tot op heden. De monopile gripper, waarvan het ontwerp modulair en op maat gemaakt is zodat hij op een breed scala aan projecten kan worden ingezet, zal door Jan De Nul Group worden gebruikt voor de installatie van de monopiles voor windmolenparken, zoals Northwester 2. De levering staat gepland voor Q2 2019 waarna installatie zal plaatsvinden op wind turbine installatie schip 'Vole au vent'.

Order geavanceerde monopile gripper voor Huisman van Jan De Nul Group

De Huisman gripper is zowel uniek in zijn capaciteit als in zijn veelzijdigheid, waardoor hij kan worden ingezet op bestaande projecten en op toekomstige projecten waarvan de specificaties nog moeten worden bepaald. Deze flexibiliteit maakt de gripper tot een ongeëvenaard stuk ‘mission equipment’ waarmee Jan De Nul Group in staat is om, op een efficiënte wijze, de constructie van offshore wind turbine projecten te plannen.

Pim Overes, COO bij Huisman zegt: “We zijn heel blij met de gunning van dit contract door Jan De Nul Group: voortbouwend op het succes van onze hoogwaardige hijsmiddelen voor de installatie van offshore wind turbines, hebben we een serie innovatieve en veelzijdige installatiemiddelen voor de offshore wind industrie geïntroduceerd. Het innovatieve ontwerp van deze middelen zijn de start geweest van een intensieve samenwerking tussen de technische en operationele teams van Jan De Nul Group en Huisman. Dit heeft inmiddels geleid tot een vaststaande verbintenis voor de levering van onze monopile gripper.”

Minimise insert changes
AS605 Auto Slip