Nieuw geothermisch contract in Oostenrijk voor JV Züblin Huisman

10 juli 2018

De Joint Venture Züblin Ground Engineering en Huisman heeft een contract gegund gekregen voor de levering van een geothermische put in Mehrnbach, Ried im Innkreis, Oostenrijk. Het bedrijf GRB Geothermie Ried Bohrung GmbH, een gezamenlijke onderneming van Energie Ried GmbH, Energie AG Wärme GmbH en Nahwärme Mehrnbach GmbH & Co KG, heeft de JV op day-rate gecontracteerd voor het boren en de voltooiing van de geothermische put TH3.1.

Nieuw geothermisch contract in Oostenrijk voor JV Züblin Huisman

De JV zal alle ondergrondsewerkzaamheden die nodig zijn voor de voltooiing van de geothermische put en de daaropvolgende air-lift test uitvoeren. De boorwerkzaamheden zullen worden uitgevoerd met behulp van de LOC 400 boortoren - een volledig gecontaineriseerde modulaire toren die zeer beperkte ruimte nodig heeft en die is uitgerust met een sterk geautomatiseerde pijpmanipulator en boorvloer. De focus van Züblin Ground Engineering zal liggen op het totale project management en de coördinatie van alle boor- en servicebedrijven.

Volgens de planning zal de verticaal gestuurde put tot een diepte van 2610m tot 2750m worden geboord om het bovenste Malm-reservoir te kunnen exploiteren. De stopzetting van de oude put TH3 en de installatie van de geleider voor de nieuwe put zijn eerder dit jaar al door Züblin uitgevoerd.

Minimise insert changes
AS605 Auto Slip