Huisman benoemt David Roodenburg als CEO

9 april 2020

Huisman heeft vandaag bekend gemaakt dat David Roodenburg, de derde generatie van de familie Roodenburg binnen het bedrijf, door de Raad van Commissarissen is benoemd tot de nieuwe statutair CEO van Huisman. Zijn vader, Joop Roodenburg, bouwde het bedrijf uit van een regionale speler tot een gerenommeerde multinational - een leider in zware constructie installaties. Nadat hij in april 2018 Theo Bruijninckx als CEO had benoemd, bleef Joop Roodenburg actief als President om het bedrijf voor te bereiden op de volgende generatie. Theo Bruijninckx blijft actief binnen Huisman in zijn rol als CFO van het bedrijf.

Huisman benoemt David Roodenburg als CEO

Huisman is sinds 1980 eigendom van de familie Roodenburg. Onder leiding van de familie groeide het bedrijf uit van 20 medewerkers naar 2.000 medewerkers. Joop nam in 1990 het roer over van zijn vader Ies Roodenburg.

Jaap Korf, Raad van Commissarissen Huisman “De Raad van Commissarissen heeft grote waardering voor de manier waarop Joop Roodenburg Huisman heeft uitgebouwd tot de technische wereldspeler die het nu is. Het is een voorrecht dat ook de volgende generatie Roodenburg haar talenten voor Huisman wil inzetten. Beide kinderen hebben voor het bedrijf gekozen. David Roodenburg nu als CEO en Charlotte Roodenburg als verantwoordelijke voor New Build Sales. Als onderdeel van de transitie zal David Roodenburg Huisman blijven leiden in nauwe samenwerking met Theo Bruijninckx. We wensen David alle wijsheid en kracht om het bedrijf vooruit te helpen en we zullen hem bijstaan ​​met advies.”

Joop Roodenburg, President: “Ik ben erg trots om het bedrijf aan mijn zoon David over te kunnen dragen, als CEO van Huisman. Net zoals mijn vader het bedrijf destijds aan mij heeft overgedragen. Ik ben ervan overtuigd dat David, samen met het managementteam, het bedrijf verder zal leiden en dat we onze positie als leider in de markt van zware constructie installaties behouden.”

Joop Roodenburg blijft verbonden aan het bedrijf in een adviserende rol, met de focus op de voortdurende ontwikkeling van ‘step changing technical solutions’, het inspireren van engineers, nieuwe zakelijke kansen, aanbestedingen, relaties met klanten en ondersteuning van het managementteam.

David Roodenburg, CEO Huisman: “Huisman is een waardevol team van vakbekwame mensen, dat samen met trouwe opdrachtgevers van gedurfde ideeën werkelijkheid maakt. Door decennialang hard werken en het enorme vertrouwen dat klanten in ons gesteld hebben, heeft Huisman haar reputatie opgebouwd. We hebben het geluk dat we deze reputatie nu kunnen gebruiken om bijvoorbeeld de uitstoot van broeikasgassen te verminderen, de overgang naar nieuwe energiebronnen te versnellen en de uitstoot van fossiele brandstoffen aanzienlijk te verminderen. Ik ben erg trots dat ik deze functie mag vervullen en zo de wens van mijn grootvader, om Joop op te volgen als eindverantwoordelijke van het bedrijf, in vervulling te laten gaan. Ook wil ik Theo bedanken voor het leiden van het bedrijf gedurende de afgelopen turbulente jaren en ik kijk uit naar onze voortdurende samenwerking.”

Charlotte Roodenburg, Manager Sales Huisman: “We hebben de afgelopen jaren gebouwd aan een solide, meer gestructureerde en toekomstbestendige basis voor ons bedrijf. De beslissing van mijn vader om de statutaire leiding van het bedrijf aan David over te dragen en een adviserende rol op zich te nemen, is de volgende stap in dit proces. Ik ben heel trots op mijn broer, die in de voetsporen van mijn vader treedt, en de CEO van Huisman wordt. Broer en zus zijn in een bedrijf vereist discipline en de overtuiging om altijd samen te werken en elkaar te steunen, ongeacht de omstandigheden. De afgelopen jaren hebben we bewezen dat we goed samen kunnen en willen werken, zowel met elkaar als met alle medewerkers. Ik kijk ernaar uit om onze samenwerking voort te zetten en voort te bouwen op het levenswerk van mijn vader.”

Over David Roodenburg
David Roodenburg (36), master Precision Microsystem Engineering (PME) en een bacheloropleiding Werktuigbouwkunde aan de Technische Universiteit Delft, derde generatie in het bedrijf, startte in 2008 actief bij Huisman. Hij was verantwoordelijk voor de orderintake die leidde tot de start van de bouw en de daaropvolgende succesvolle oplevering van de productiefaciliteit van Huisman in Brazilië. In 2013 werd hij Manager Systeemarchitectuur, met de focus op de transformatie van concept naar multidisciplinaire systeemontwerpen. Vanaf begin 2016 hield hij zich bezig met new business voor Huisman, wat resulteerde in twee grote contracten in China. In augustus 2017 werd hij Manager van de afdeling Tender & Products waarbij de focus lag op toekomstige markten en de visie van Huisman.

Over Theo Bruijninckx
Op 1 mei 2017 trad Theo Bruijninckx (58), afgestudeerd in Bedrijfseconomie en Postdoctoraal Controller, toe tot Huisman als Chief Financial Officer en werd hij lid van de Board. In april 2018 werd hij benoemd tot CEO van Huisman. Daarvoor heeft hij 24 jaar bij Ballast Nedam gewerkt waar hij algemene en financiële managementervaring heeft opgedaan.